Idag önskar jag att jag jobbade någonstans där det finns rätt och fel, svart och vitt, leverans och resultat. Förvätningarna på mig och mitt jobb är höga. Jag slits mellan att anta utmaningarna och slita mitt hår när jag inte levererar. Motgångar är inte något jag är van vid och inget jag riktigt vet hur jag ska hantera.
Min chef och mentor säger åt mig att "hitta mig själv i budskapet". För närvarande har jag ingen aning om hur jag ska lyckas med det och när jag säger att jag inte vet så svarar han bara med att han VET att jag kan och är duktig. Jag vill ha rätt och fel inte nyanserat, viktat och annat blaj.
Att göra fel är svårt men att tolka fram vad det är som är fel är svårare.
dagens börstips: har köpt aktieobligationer - liten risk, garanterad avkastning med lite chans till lite till
Tuesday, March 27, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment